صورتی زنانه یا صورتی مردانه!

همانطور که در مقدمه متاخر(پایین) اشاره شد، سلیقه ی رنگی افراد بیش از هر چیز شرایط زندگی و اجتماعی آنها مربوط می شود، پس به راحتی نمی توان گفت که انتخاب رنگ صورتی به صورت ذاتی درون جنس مونث است!
 
گریزی بزنیم به جاذبه های مردانگی و زنانگی! (از دیدگاه انسانی)
یک فرد مونث کامل از یک مرد توقع دارد تا قوی باشد تا به او تکیه کند، مقتدر باشد، بزرگ باشد، در کل دهنده و بازخواست کننده باشد!
یک مرد کامل از یک زن توقع دارد، لطیف باشد تا با او آرامش بگیرد، نیازمند باشد، در کل گیرنده و بازخواست شونده باشد!

زن جنس لطیفی است و صورتی رنگ ملایم و نرمی است که لطافت را تشدید میکند.

تمام ما وقتی که به هنگام ورود به جمعی (اجتماع، خانواده، دوستان ...) سعی می کنیم زیبا باشیم، قصدی به جز جذاب بودنی که در بالا گفته شد نداریم، جذاب بودن برای اطرافیان، (برای آنانی که از لحاظ روحی سالم هستند) بیشتر برای جنس مخالف!

پس اگر کسی قصد دارد موهایش پر پشت تر دیده شود،(!) می داند که پرپشت بودن مو او را برای فرد مقابلش جذاب تر میکند!

در این میان باز رتقال فروشی هست که می توان برای یدا کردنش طرح سوال کرد...


مقدمه ی متاخر:

اجتماع های انسانی، موجودیت هایی هستند که هرچقدر در مورد آنها مطالعه گردد، باز هم همچنان جنبه های قابل توجهی از آنها بدون بررسی و مطالعه باقی می ماند!

یکی از مواردی که در این باب بسیار مورد توجه قرار گرفته، تاثیر رنگ در روان انسان است!

رنگ را می تواند یکی از عنصر های تحلیل جوامل انسانی در نظر گرفت، رنگ هایی که مردم یک اجتماع برای تزئین اطراف خود استفاده میکنند، (با توجه به خصوصیت های فیزیکی افراد جامعه مانند رنگ پوست، متوسط قد ...) نمایان گر آن است که این اجتماع در چه مرحله ی از زندگی قرار دارد.

به طور مثال عمده جوامع قاره اروپا در طی چند قرن گذشته مراحل زیر را طی کرده اند. لازم به ذکر است که تحلیل معنای رنگ ها در این مقام به هیچ عنوان نمیگنجد و به تنهایی نیازمند مقاله ای بس قطور می باشد. پس تنها به صورت "نام ببرید" رنگ ها را بیان می کنیم.


اروپای قرن 17 اروپای خاکستری بود، رنگ های تیره و سنگین رنگی بود که اکثراً حتی در مهمانی ها بر تن می کردند. در عبور از قرن 18، اروپا به آبی تبدیل شد. جامعه ی آبی جامعه ای است که رنگ های سفید و آبی، گاه در کنار قهوه ای و سیاه براق، رنگ قرن 18 اروپا بود.

در قرن 19 اروپا را میتوان اروپای بنفش نامید، جامعه ی بنفش، جامعه ای است که از آبی به سوی سرخ و نارنجی در پیش است!

مردم اروپای قرن 20 و 21 به رنگ زرد و قرمز روی آورده اند. رنگهای زرد و قرمز رنگ های زندگی هستند، می توان گفت فردی که پیراهن نارجی به تن دارد (و آن را به سلیغه ی خود انتخاب کرده) دارای زندگی تقریبا مناسب و در جریانی است!

نکته قابل تامل:
متاسفانه در جامعه ی ما رنگ های تیره شدیدا طرفدار پیدا کرده است که جنبه های سیاسی و مذهبی دارد. (که سیاست در آن بیش از مذهب نمود دارد چون در مذهب ما رنگ های تیره مکروه و رنگ های روشن مستحب هستند! اگر برای روز های عذا مشکی میوشیم باید و باید برای روز های جشن رنگ روشن به تن کنیم که چنین عملی را شاهد نیستیم) .

رنگ تیره (مخصوصا مشکی) علاوه بر سرکوب کردن میل زندگی، از باز شدن (Solve) عقده های روحی (Complex) جلوگیری می کند و از به وجود آمدن نیروی زندگی (که در علم روانشناسی موبیدو گفته می شود) جلوگیری میکند.

اجازه بدهید بر باب موبیدو کمی بیشتر سخن بگوییم، یکی از اساتید یزرگ بنده، جناب آقای مجیر پور بی غرض می فرمودند: "دو چیز باعث سرطان می شود، یکی کینه و دومی مال حرام". از طرفی در روانشناسی اثبات شده که موبیدو قوی ترین عامل زذ سرطان درون وجود انسان است. کسانی که انگیزه ی زندگی بالایی دارند (سرشار از نیروی زندگی هستند) افرادی هستند که احتمال ابتلا به سرطان کمتری دارند و همچنین شانی بهبودی بالاتری!

حال پیدا کنید پرتقال فروش را در با توجه به سرطان و موبیدو و رنگ تیره!

/ 2 نظر / 11 بازدید
صيدقزل آلا در مدرسه

ولي مشكي رنگِ عشقه ها!!![چشمک][خنده]

علی

اینکه دو چیز باعث سرطان می شود ماله حرام و کینه اینو از کجا اوردید می شه بیشتر برام توضیح بدین ماله حرام چه طور می تونه تاثیر گذار باشه ؟